keskiviikko 28. syyskuuta 2016

#18 Kisat ja pohdintaa

Rotta yliannostus :D


Olen käynyt suhteellisen paljon mielessä läpi tuota A:aan rataa, mihin meidän täytyy panostaa että saadaan pisteet takaisin, kun jokin ei onnistu tai miten mun pitää ratsastaa että saadaan jokin kohta onnistumaan. Tällä hetkellä näyttäisi siltä että ongelmia on enemmän kuin hyviä pätkiä ja luultavasti unohdan vielä radankin.. Vaikka heA:1 onkin aika simppeli ja kaikki tulee suunnilleen peilikuvana, unohdan silti ratsastaa jonkun voltin tai totaalisesti mihin olen menossa. Eniten keskittymistä vaatii siirtymiset, askelajien laatu ja mun istunta, istunta on ehkä se suurin tekijä. Kisoissa, varmaan jännityksen takia, tuntuu että etenkin jaloista lähtee kaikki voima. Mun pitää olla aina tosi tarkka omien apujen kanssa, en saa yhtään hermostua, jäädä vahvaksi tai tökkiä kannuksella, muuten koko homma leviää käsiin. Ratsastan yleensä vain raipan kanssa, en koskaan oo erityisemmin pitänyt kannuksista ja välttäisin mieluusti käyttämästä. Kisoihin ne kuitenkin kuuluvat ja se meinaa tuottaa ongelmaa. Mun pitäis mennä useammin ilman raippaa ja herkistää enemmän. Oon kuitenkin vähän laiska ja mukavuudenhaluinen ja menen mielummin sen raipan kanssa, jolloin saan helpommin aktivoitua takajalkoja. Tämä kertoo myös mun oman taidon puutteesta, en vain osaa.. Vaatisi hirveästi treeniä ja opettajan huutamaan useammin, jotta päästäisiin eteenpäin. Se on kyllä meidän ehkä tärkein seuraava tavoite, jos halutaan oikeasti edetä ja pärjätä kisoissa.




Itse kisat meni meidän kohdalta ihan ok. Verkka jäi vähän lyhyeksi jälleen, meidän piti lähteä kolmantena, mutta yksi olikin jäänyt pois. Tämä oli siis meidän ensimmäinen heA ikinä, tarkoitukseni oli siis katsoa ensimmäinen ratsukko ja tarkistaa siten, että osaan radan ja jatkaa sen jälkeen verkkaa. En verkkaan ottanut raippaa mukaan, enkä jännityksessä onnistunut tekemään verkassa mitään kovin järkevää. Radalla oltiin vähän löysiä ja esitys oli tosi pliisu, muutama rikko ja pientä säätöä mahtui myös mukaan. Olen taas näin muutama päivä kisojen jälkeen ihan tyytyväinen suoritukseen, tuo oli kuitenkin se mitä lähdettiin hakemaan, eli hyväksyttyä tulosta helppoA:sta. Asetettiin taso vielä korkealle lähtemällä suoraan 2-tasolta liikkeelle, ollaan kuitenkin käyty vain yksissä kakkosen kisoissa, ennen näitä. Todettiin kyllä että ihan hyvä ettei saatu yli 60% prosentteja, kun tarkoitus oli kuitenkin kilpailla Satakunta Cupissa.




En ole saanut aikaiseksi pistää koneelle ja käydä läpi, kisoista otettuja kuvia, jos tässä saisi aikaiseksi.. Tuossa nyt kuitenkin muutama puhelimella räpsästy.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti