sunnuntai 10. joulukuuta 2017

Luukku 9&10


Q&A vastauksia

Miks just irlantiin? Olin alkujaan lähdössä kavereiden pienellä painostuksella, Hollantiin, jonne  hekin olivat menossa. Hollanti ei kuitenkaan kiehtonut itseäni juurikaan. Meillä oli pakollinen kv-leiri, jossa oli Irlantilaisa esittelemässä maataan. Olin ihan myyty! Juttelin koko esityksen äidin kassa, olenko ihan hullu jos vaihdankin maata ja lähden irkkuihin. Taidan olla vähän sekaisin, juteltiin mun ohjaajan ja irlantilaisten kanssa. Se oli sillä sovittu tällä tietoa lähtö on helmikuussa, jossei mitään ihmeellistä tapahdu, JÄNNITTÄÄ!

Tykääxs poneista? Ainakin mun poni on huippu!


 Jos et voisi ratsastaa, mihin käyttäisit siihen yleensä käyttämäsi ajan...?
Lukemalla ja pelaisin varmaan edelleen jääkiekkoa.

 Mikä sinusta tulee isona? Suunnitelma on hyvin vahvasti auki, yrittäjä toivottavasti jonakin päivänä. Sitä ennen on tarkoitus opiskella klinikkahoitajaksi, ratsastuksenopettajaksi, ehkä hierojaksi ja noin tusinaa muuta kiinnostavaa alaa. 

 Suosikkitreenit? Usein tulee tehtyä töitä kaarevilla, sekä siirtymisiä. Suosin kahdeksikkoja ja lumiukkoa (keskiympyrältä, voltit ulos) , niissä tulee taivutuksen lisäksi myös suoristamista ja on helmpi säätää tahtia.



 Paras/huonoin muisto hevosten kanssa? Hyviä ja huonoja muistoja on lukemattomia.
Parhaista ekana tulee mieleen, kun käytiin Ellin kanssa maastoesteillä, se reissu vaati ihan järjetötä luottoa hevoseen, eikä se pettänyt mua. 
Hunona tulee ensimmäisenä mieleen kun tallikaverin hevoselta tipuin lampeen ja jäin sen jalkoihin.    

 Mitä ratsastus on opettanut sinulle ihmisenä olemisesta? Kaikessa ei vaan voi olla hyvä heti ensimmäisellä kerralla. Jokainen tekee virheitä ja se on vain opittava hyväksymään, jotta voi yrittää uudestaan. Tää meinaa olla mulle edelleen tosi vaikea hyväksyä.

 Miten wiku kuvailisi sinua, jos voisi? " Se aina murisee mennessään, mut kehittää mulle kaikke tekemistä. Sit se pomottaa tosi paljon, mikä ei oo niin kivaa. Mut ei haittaa koska se antaa mulle leipää *näyttää kieltä"









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti